crazywords.blogg.se

här kan du läsa om ord som kommer från hjärtat, inte alltid genomtänkt och förmodligen kommer jag att ångra massa jag skriver. Jag är en känslomänniska och jag tänkte testa att förmedla mina känslor i ord och se vad som händer.

Frukt o grönt

Kategori: Allmänt

Jag har sån himla bra karaktär och jag är så stark och motiverad...ända till kl 16:30. Sen bryter jag ihop och går igenom skåp och gömmor efter något sött o gott. 
 
Igår...jag drack en Allevo till lunch och kände mig inte särskilt hungrig precis när jag kom hem men tänkte att det är nog bra att jag äter lite för att jag inte ska gå loss på sötsaker. Jag åt lite keso på knäckebröd. Mmmm...så gott. Sen kom B hem och då gjorde vi ägg o nudlar med grönsaker. Aja, det var iaf lagad mat. Ett mål lagad mat om dagen och 2 ersättningar. Det borde göra lite på mina extrakilo, om jag inte hade tryckt i mig en skål med chips och glass sen på kvällen. Jag blir galen på mig själv. Glassen gjorde jag på frysta bananer, det är ju egentligen ok. Bara att köra i matberedaren tills det blir mjukglasskonsistens men sen hade jag lite vaniljglass med vit choklad så den körde jag också ner. Det blev såååå gott men det gör ju verkligen inte att några kilon försvinner. 
 
Egentligen vet jag ju precis vad jag gör för fel men ändå så fortsätter jag med det. Idag har jag druckit en Allevo till lunch och jag åt lite torkad frukt nu på eftermiddagen. Vad kommer hända när jag kommer hem då? Chipsen, de frysta bananerna och glassen är slut. Vad finns kvar då? Jag skulle vilja säga ingenting men jag kan nästan lova att jag kommer att hitta något onyttigt när väl karaktären flyger iväg och sötsaksmonstret i mig kommer fram. Skulle kunna försöka att mota suget med en promenad men det lär ju bli 10 promenader innan jag ger upp och går och lägger mig. Det vet jag ju redan nu att det inte kommer att hända.
 
Träna? Jag blir skogstokig på alla videoklipp som visas om att nu är det nytt år och nya tag som gäller. Ja, det kanske det är men jag blir inte motiverad när jag ser en superfit och snygg tjej som visar övningar och tips på träning. Det ser ju så enkelt och lätt ut och musklerna glänser på den inoljade kroppen. Skulle jag ta på mig sådana kläder och göra att kroppen glänser lite extra och sen göra dessa övningar så skulle det se allt annat en elegant ut. 
 
Planen för idag:
Idag när jag kommer hem ska jag göra mig en tonfisksallad men innan jag äter den ska jag ta en timmes promenad. Efter maten ska jag ta en varm dusch och sen läsa en bok. 
 
Det låter ju bra och jag är så motiverad...men klockan är inte 16:30 än... 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: